Jongeren

We zien dat in het bestuur volwassenen bepalen wat er moet gebeuren voor jongeren. Daarbij zien we dat er voor jongeren, buiten sport, geen of weinig voorzieningen zijn. Daarnaast zien we dat jongeren geen betaalbare woningen meer kunnen vinden. Doordat het huidige bestuur zelf geen projecten opstart is de afhankelijkheid van initiatieven van ontwikkelaars te groot.

Stretch

Wat willen we

• dat jongeren veel meer betrokken worden in het bestuur door ze te stimuleren inhoudelijk bij te dragen
  • om maximaal resultaat te bereiken sport, onderwijs, bedrijfsleven en Horeca hierbij betrekken
  • investeren in extra ontmoetingsplekken
  • enthousiasmeren om meer te bewegen met bijvoorbeeld skateramps, fietscrossbaantjes en freerunnen
  • actieplan om eenzaamheid, seksuele intimidatie en pesten (offline/online) onder jongeren tegen te gaan
  • binding tussen jongeren en hun wijk en andere leeftijdsgroepen versterken
  • jongerenbeleid als nieuw onderdeel in portefeuille van een wethouder

Bouwen

- groepen jongeren die samen willen bouwen actief ondersteunen en begeleiden (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap [CPO])
- opstarten plannen voor 3 grote uitbreidingslocaties waar minimaal 30% van de te bouwen betaalbare woningen voor jongeren zijn (Walsberg, Zeilberg, Heiakker).
- opstarten woningbouwplannen met betaalbare woningen in Vlierden, Liessel, Neerkant
- opstarten innovatieve woonvormen waaronder tiny-houses

Jongeren besturen mee

- oprichting jongerencommissie (met ook vier jaarlijkse verkiezingen)
- jongerencommissie bespreekt voorstellen van de raad of eigen initiatieven die betrekking hebben op hen als doelgroep en legt advies voor aan de gemeenteraad

Voorzieningen

- realiseren nieuwe ontmoetingsplekken voor jongeren waar ze zonder toezicht van ouders samen kunnen zijn voor o.a. muziek, gamen en workshops
- meer beweegvoorzieningen zoals panna-veldjes, skateramps, freerunparcoursen in onze wijken en kerkdorpen
- subsidie voor verenigingen en stichtingen gericht op jongeren verhogen met minimaal 25%

Er kan zoveel meer voor Jongeren

— CDA Deurne

Documenten en links

Neem contact met ons op

Heb je nog vragen of wil je graag een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een bericht, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.

• Door gebruik te maken van het contactformulier ga je akkoord met de verwerking van je persoongegevens volgens onze Privacyverklaring
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser