BBB ook in Deurne de grootste

De BoerBurgerBeweging (BBB) is ook in de gemeente Deurne de grote verrassing van de Provinciale Statenverkiezingen. De partij van Caroline van der Plas eindigt in de uitslag ruimschoots boven nummer twee VVD. CDA eindigde als vierde.

Hoge opkomst

Deurne had een opkomstpercentage van 59,8 procent, bijna 8 procent hoger dan in 2019. Net als in de rest van het land wisten de Deurnenaren de gang naar de stembus te vinden bij de Provinciale Statenverkiezingen.
Na de eerste exitpolls op woensdagavond werd al snel duidelijk dat BBB een grootste overwinning zou gaan boeken. Dit was in Deurne ook het geval. De partij krijgt in de voorlopige uitslag 31.5 procent van de stemmen, nummer twee VVD volgt op gepaste afstand met 12.3 procent van de stemmen. Als derde eindigt de SP met 6.7 procent.

Neem contact met ons op

Heb je nog vragen of wil je graag een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een bericht, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.

• Door gebruik te maken van het contactformulier ga je akkoord met de verwerking van je persoongegevens volgens onze Privacyverklaring
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser